Like

Fotor to be creative

 

    create slideshow

Who knows how to communicate with pictures holds a great potential.

Even if increasingly successful sites are collections of images, the ability to select evocative and full of a meaning pictures that go beyond appearance, is a real talent.

There are blogs that come to appreciate fashion, design and photography in such a creative way that it is closest to art, offering photos that can inspire without speaking.

And it is our own sensitivity and ability that allows us to search, pin, catalog daily images into a folder in our Mac and turn it  into a little secret diary.

Much more than with a printed magazine we have the power to manipulate the images that can be shaped in a thousand ways.

But being able to express a loud and clear message, as well as mounting images and inspirations, with just our computer may not be easy. Lucky it is not a coincidence  if there are more and more applications that help us to create and express our creativity without effort.

I have already spoken about  fotor photo editor and how often I use it for fashion shows and events collages, but I had not yet tested the new option that allows you to create slideshows in an intuitive manner and create something really creative in less than 2 minutes.

Just select the photos you want to use, load them in the desired sequence and choose the right “mood”.
For my presentation entitled “green girls” I chose the slides way for its ability to switch between images in color and in black and white for its fragmentation effect and reassembly like a puzzle.

ilovegreeninspiration_fotor_slideshow_4

But, as usual, each of us has the own “mood“; if you want to show the dynamism of an outfit use Burst, but if the goal is to show a project I would recommend Classic; and if your are a romantic person and you want to give the impression of photos or postcards on a table just like when you look your after a trip try Memories; it is exactly what it does for you and that’s what I did with some of my places of dreams.

❤︎

Chi sa comunicare con le immagini ha in mano un grande potenziale; sempre più spesso i siti di successo sono o si trasformano in collezioni di immagini. 
La capacità di selezionare immagini evocative e cariche di un significato che va oltre l’apparenza è un vero e proprio talento.
Ci sono blog che arrivano ad apprezzare la moda, il design e la fotografia in un modo così creativo che è più vicino all’arte, proponendo foto che riescono a ispirare senza parlare.
E’ la nostra sensibilità e capacità che ci permette di ricercare, pinnare, catalogare quotidianamente immagini dentro un mac che diventa un po’ come il nostro diario segreto di cui pubblichiamo pezzi e pixel sui nostri siti.
Molto più che in una rivista stampata il potere di manipolare le immagini diventa nelle nostre mani una materia plasmabile sotto mille forme; ma riuscire a esprimere un messaggio forte e chiaro, così come montare immagini e ispirazioni avendo a disposizione solo il nostro computer può non essere semplice.
Non è un caso quindi se sono sempre di più le applicazioni che nascono per aiutarci a esprimere senza sforzo la nostra creatività.
Ho già parlato di fotor e di come non ne posso più fare a meno per i collage di sfilate ed eventi, ma non avevo ancora testato la nuova opzione che permette di creare degli slideshow in maniera intuitiva e montarli in modo molto professionale in meno di 5 minuti.
Basta selezionare le foto che volete usare, caricarle nella sequenza voluta e scegliere il giusto “mood”
Io per la mia presentazione intitolata “green girls”ho scelto slide per la sua capacità di alternare immagini a colore e in bianco e nero; per questo effetto frammentazione e ricomposizione come in un puzzle.
ilovegreeninspiration_fotor_slideshow_5
Ma come al solito ad ognuno il suo “mood” se volete mostrare degli outfit consiglio il dinamismo di Burst, se invece l’obbiettivo è mostrare un progetto consiglierei Classic, se invece volete dare l’impressione di foto o cartoline su un tavolo proprio come quando guardate le vostre dopo un viaggio beh allora Memories è esattamente ciò che fa per voi ed è quello che ho fatto io con alcuni dei miei posti dei sogni.

ilovegreeninspiration_fotor_slideshow_3ilovegreeninspiration_fotor_slideshow_1 ilovegreeninspiration_fotor_slideshow_2 ilovegreeninspiration_fotor_slideshow