Like

Jewelry made by hand and ❤︎

01_ilovegreeninspiration_rossella_catapano_03 copy

 ROSSELLA CATAPANO

There are those people who love hearts and those who, like me, who like the stars.
I do not only like the idea of the star, but also its shape, so essential, but complex at the same time. I remember when I was a child and I could only draw the easiest version.

Today I saw this picture and I remembered that I recently bought four pairs of earrings made of stars.

ilovegreeninspiration_Jewelry-Crush-Crystal-Embellished-Star-Ear-Cuff-Close-Up-2

I needed something simpler, but at the same time precious, especially for the value that can be added over time.I was looking for models I liked and I found this designer who, just like I wish I could do myself, look at the world through the eyes of a child.

She draws what she sees and turns it, using the material, small objects into little ‘good luck charm’ or inevitable travel companions . “My jewelry is a bit ‘ naif, it must emotion directly being direct and not complicated.”

The images that I ‘ve collected here are pictures from her facebook page and from her website. And there are so many things of what I like and of my values. The simplest flavors, the sun, the sea, the smile and the love for love of those who create, everyday “by hand and by heart”.

❤︎❤︎❤︎

C’è a chi piacciono i cuori e a chi, come me, piacciono le stelle.
Non mi piace solo l’idea della stella, ma anche la sua forma, così essenziale, ma anche a suo modo complessa. Mi ricordo che da bambina riuscivo a disegnare solo la versione facilitata.

Oggi ho visto questa foto (di stelle che più brillanti non si può) e mi sono ricordata che recentemente ho comprato quattro paia di orecchini a stella, ma di non averne  abbastanza.

Avevo bisogno di qualcosa di più semplice, ma allo stesso tempo prezioso, soprattutto per il valore che può acquistare nel tempo. E ho trovato esattamente ciò che volevo.Questa designer napoletana che, proprio come vorrei saper fare io, guarda il mondo con gli occhi di una bambina.

E quello che vede disegna, e poi trasforma attraverso la materia in piccoli oggetti un po’ portafortuna, un po’ immancabili compagni di viaggio. “il mio gioiello è un po’ naif, deve emozionare con il suo essere diretto e non complicato”.

Le immagini che riporto qui sono immagini prese dalla sua pagina facebook e dal su sito. E c’è tanto di quello che mi piace e dei miei valori nel suo lavoro. I sapori semplici e buoni, il sole, il mare, il sorriso e l’amore di chi crea, ogni giorno, “by hand and by heart”.

ilovegreeninspiration_rossella_catapano_27ailovegreeninspiration_rossella_catapano_22 copyilovegreeninspiration_rossella_catapano_23
 ilovegreeninspiration_rossella_catapano_04 ilovegreeninspiration_rossella_catapano_09 copy ilovegreeninspiration_rossella_catapano_12 copy ilovegreeninspiration_rossella_catapano_14 ilovegreeninspiration_rossella_catapano_17 ilovegreeninspiration_rossella_catapano_18 ilovegreeninspiration_rossella_catapano_19 ilovegreeninspiration_rossella_catapano_20 ilovegreeninspiration_rossella_catapano_21  ilovegreeninspiration_rossella_catapano_24 copy
ilovegreeninspiration_rossella_catapano_26 copyilovegreeninspiration_rossella_catapano_25 copy