Like

The glam – boy vibe by Ji-OH

ilovegreeninspiration_ji_ho_01   ilovegreeninspiration_ji_ho_04

When the invitation is for a presentation and not a show I never know what to expect exactly. Even more if this happens in NYC and I love spending the time during the journey imaging where and how the designer have decided to present.
The presentation Ji-OH SS’15 collection doesn’t take place in the official Lincoln Center, but it is a satellite event within the city. In the Meatpacking district a few meters from the Highline, in one of those creative containers able to assume different identities.

❤︎❤︎❤︎

Quando l’invito è per una presentazione e non una sfilata non so mai cosa aspettarmi esattamente. Se poi questo avviene a NYC, immaginare dove e come il designer avrà deciso di presentarsi è uno dei miei pensieri durante il tragitto.
La presentazione della collezione PE’15 di JI-OH non avviene nell’ufficiale Lincoln Center, ma è un evento satellite all’interno della città. Nel quartiere del Meatpacking a pochi metri dall’Highline, in uno di quei contenitori creativi che riescono ad assumere diverse identità.

ilovegreeninspiration_ji_ho_22

When I asked her where she got the inspiration for the collection he replied in a vague but convince way: “from everything, from the Scandinavian World, from what I like.”

A photo shoot set in total white with seven models sitting on a black leather sofa in Mies Van der Rohe style and two stools. A nonchalance vibe and an attitude somewhere in between bad girls and glam-boy touch where the focus falls immediately on cutting tailored trousers, shirts with or without sleeves and shorts suits. The space for the color is not much, but it does speak of a pale blue and red, avion stripes beside the more minimal among black and white.

 “It’s about someone who draws attention to herself but is still dressed very, very simple”.

❤︎

Quando le ho chiesto dove ha preso l’ispirazione per la collezione mi ha risposto in modo vago, ma deciso: “da tutto, dall’ambiente Scandinavo, da quello che mi piace”.

Un set fotografico in total white con sette modelle sedute su un divano in pelle nera in stile Mies Van der Rohe e due sgabelli. Un’aria di sufficienza, un atteggiamento a metà tra cattive ragazze e glam-boy vibe dove l’attenzione cade immediatamente sul taglio dei pantaloni sartoriali, le camicie con o senza maniche e i completi corti. Lo spazio per il colore non è molto, ma fa parlare di un pallido blu e del rosso, di righe avion accanto al più minimale tra il bianco e nero.

“E’ tutta una questione di qualcuna che vuole portare l’attenzione su se stesa, ma continua ad essere vestita in un modo molto molto semplice”.

ilovegreeninspiration_ji_ho_4

What OH has, for the WWD is a chic and androgynous aesthetic which is sharply evident when the models stands one by one for a solo photo shooting.

❤︎

Quella di OH per il WWD è un’estetica chic e androgina evidente in modo marcato quando le modelle si alzano ad una a una per un assolo fotografico.

ilovegreeninspiration_ji_ho_5ilovegreeninspiration_ji_ho_11  ilovegreeninspiration_ji_ho_12ilovegreeninspiration_ji_ho_14ilovegreeninspiration_ji_ho_15

The other wearable separates reserve some surprises in terms of transparency and polka dots and do not compromise the total coherence by adding oversize cream trousers and crop top, a short striped bomber and a silk silver suit that needs no introduction, but that perhaps it is the symbol of the entire collection: be noticed without overdoing it.

❤︎

Sugli stand laterali i capi non indossati riservano qualche sorpresa in termini di trasparenze e pois e non compromettono la coerenza asciutta dell’intera collezione, aggiungendo completi crema dal taglio oversize, mini bomber a righe e un completo in seta argentata che non ha bisogno di presentazioni, ma che  è il simbolo di tutta la collezione: Essere notati senza strafare.

ilovegreeninspiration_ji_ho_03ilovegreeninspiration_ji_ho_02ilovegreeninspiration_ji_ho_8    ilovegreeninspiration_ji_ho_16   

Finally I’ve imagined the interior inspired by this collection \ e alla fine ho immaginato un interno ispirato a questa collezione.

The minimal atelier

ilovegreeninspiration_ji_oh_00

[all texts and photos are by ilovegreeninspiration]