1

Like Alice in Burton’s Wonderland

 

ilovegreeninspiration_via_margutta_around_rome_8ilovegreeninspiration_via_margutta_around_rome_14

June 4th,  6.00 pm. Via Margutta direction. I took my bike adorned with ivy and in 10 ‘ I have been surrounded by art galleries and boutiques  covered with green leaves and fragrant jasmine flowers .
I go on biking  smug and my eyes fill in with the great beauty of Rome, meter after meter.

Then suddenly something catches my attention. A reminder of extravagant items, pastel colors in bold shades, lights and pictures by a wide variety of styles peep in a boisterous manner, but absolutely appropriate for this space on the road.

And as Alice who unwittingly falls in the hole chased by the white rabbit, I leave my bike without thinking, I go down three steps and I find myself looking around admired and fascinated.

Each piece has its own story as Olimpia Orsini explains to me. An architect, a designer, a curator who is used to work with objects and space in a theatrical and sometimes extravagant manner.
There is an exhibition of paintings of dolls. Lying on a sofa between golden columns and chairs from the 700′ with that vintage neglected flavor that can be so chic.

A giant white mask, the type you can easily find for a few Euros in Venice, is actually a chair by the architect Fabio Novembre. A framework that could be an inspiration for a tattoo, a lamp shaped as eyeball on a pink armchair and a Corpse Bride.

And, right behind me, a giant mushroom that I was almost hitting and an astronaut who seems taken directly from an oil station of the route 66.

I’m still not sure if I’ve ever experienced  something like a Tim Burton‘s photo set or the unpublished continuous of Alice in wonderland, but I can not certainly wait too long to go back and I recommend a visit next time you’ll be in Rome .

❤︎❤︎❤︎

Ore 18.00 del 4 giugno. Direzione via Margutta. Prendo la mia bici ornata di edera e in 10′ intorno a me gallerie d’arte rivestite di fogli verdi e fiori di gelsomino profumato.
Pedalo compiaciuta e con gli occhi che si riempiono della grande bellezza di Roma, metro dopo metro.

Poi tutto a un tratto qualcosa cattura la mia attenzione. Un richiamo di oggetti stravaganti, colori pastello nelle tonalità accese, luci e quadri dagli stili più svariati fanno capolino in maniera chiassosa ma assolutamente appropriata da questa stanza su strada.
E come Alice che senza accorgersene cade nel buco inseguita dal bianconiglio, io, senza pensare, lascio la bici, scendo tre scalini e mi ritrovo a guardarmi intorno ammirata e affascinata.

Ogni pezzo ha una sua storia come mi spiega Olimpia Orsini che ha ideato e messo insieme questo set personalmente. Un architetto, una scenografa, una curatrice di mostre che lavora con gli oggetti e lo spazio in modo teatrale e a tratti stravagante.
C’è una mostra di quadri di bambole. Adagiate su un sofà tra colonne dorate e sedie di fine Settecento da quel sapore vintage e trascurato che sa essere così chic.

Una maschera gigante, di quelle completamente bianche che a Venezia compri per pochi euro, è in realtà una poltrona dell’architetto milanese Fabio Novembre. Un quadro che potrebbe essere di ispirazione per un prossimo tatuaggio, una lampada a forma di bulbo oculare su una poltrona rosa e una sposa cadavere.

E, proprio alle mie spalle, un fungo gigante che quasi rischio di colpire e un astronauta che sembra preso direttamente da una stazione di benzina della route 66.
Che io sia capitata in un set fotografico di Tim Burton o nel continuo inedito di Alice nel paese delle meraviglie non lo so ancora, ma di certo non vedo l’ora di tornarci e vi consiglio un salto la prossima volta che sarete a Roma.

ilovegreeninspiration_via_margutta_around_rome_9ilovegreeninspiration_via_margutta_around_rome ilovegreeninspiration_via_margutta_around_rome_16 ilovegreeninspiration_via_margutta_around_rome_15  ilovegreeninspiration_via_margutta_around_rome_13 ilovegreeninspiration_via_margutta_around_rome_12 ilovegreeninspiration_via_margutta_around_rome_11   ilovegreeninspiration_via_margutta_around_rome_7 ilovegreeninspiration_via_margutta_around_rome_6 ilovegreeninspiration_via_margutta_around_rome_5 ilovegreeninspiration_via_margutta_around_rome_4 ilovegreeninspiration_via_margutta_around_rome_3 ilovegreeninspiration_via_margutta_around_rome_2 ilovegreeninspiration_via_margutta_around_rome_1