Like

In love with Lucia Odescalchi jewels

ilovegreeninspiration_lucia_odescalchi_new_opening_0000

Walking across the center of Rome and its narrow and complicated alleys is easy to get lost. A few meters of road lined with palaces amber and cognac colored where the blue sky fits perfectly, as clipped from a newspaper in multicolor shades. Among the streets of the city there is always something new to discover. A backyard never noticed before, a frescoed ceiling, a window display lit even in daylight because sometimes the light hardly come in between the tall buildings.  Since yesterday there is one more reason to be catapulted in the heart of the Eternal city. A roadside store, just opened, but with an ancient tradition.
The art of knowing how to make jewelry of                       Lucia Odescalchi that has completely renewed and opened to the public with a shop on the road.

  ⭐︎⭐︎✭✭⭐︎⭐︎

Camminando per il centro di Roma tra i suoi vicoli stretti e complicati è facile perdersi. Pochi metri di strada fiancheggiata da palazzi color ambra e cognac in cui il cielo azzurro si incastra perfettamente, come ritagliato da un giornale a colori. Tra le vie del centro c’è sempre qualcosa da scoprire. Un cortile mai notato prima, un soffitto affrescato, una vetrina illuminata anche di giorno perché a volte la luce fa fatica a entrare tra i palazzi alti. Da ieri c’è un motivo in più per lasciarsi trasportare nel cuore della Città Eterna. Un negozio su strada, appena inaugurato, ma con una tradizione antica.

L’arte del saper fare i Gioielli di Lucia Odescalchi che si rinnova e si apre al pubblico con un negozio su strada.

ilovegreeninspiration_lucia_odescalchi_new_opening_mari

ilovegreeninspiration_lucia_odescalchi_new_opening_02

ilovegreeninspiration_lucia_odescalchi_new_opening_04

A new collection that joins the most traditional and luxury. The right, carefree, funny and immediately answer to those who want to add the strength and power of an accessory to an outfit. The statement character of originality and personality to add to a simple black dress designed by Zara or a gray t-shirt under a blazer and a pair of jeans.
A jewel able to amaze, amuse, satisfy the fashion of the moment, but also to respond to the continuing desire of change and the need to feel different.
Changing colors which absorb and reflect light. The bright green (Pantone of 2013), bold pink color (Pantone 2014), the orange shade are the colors of the new creations brought under the spotlight for an Italian who speaks the language of tradition, renewal, reuse of always changing contemporary style.

 ⭐︎⭐︎✭✭⭐︎⭐︎

Una nuova collezione che si affianca a quella più importante e di lusso. La risposta giusta, spensierata, immediata a chi vuole fare dell’accessorio il punto di forza di un outfit. Il giusto  carattere di originalità e personalità da aggiungere a un semplice tubino firmato Zara o a una t-shirt grigia sotto un blazer e un paio di jeans.

Un gioiello capace di stupire, divertire, assecondare la moda del momento, ma anche rispondere alla continua voglia di cambiare e sentirsi diverse.

Colori cangianti che assorbono e riflettono la luce. Il verde brillante, il rosa acceso colorano le nuove creazioni, le portano sotto i riflettori per un made in Italy che parla la lingua della tradizione, del rinnovo, del riuso e dello stile contemporaneo sempre in evoluzione.

ilovegreeninspiration_lucia_odescalchi_new_opening_06ilovegreeninspiration_lucia_odescalchi_new_opening_08

ilovegreeninspiration_lucia_odescalchi_new_opening_09

ilovegreeninspiration_lucia_odescalchi_new_opening_07  ilovegreeninspiration_lucia_odescalchi_new_opening_09

ilovegreeninspiration_lucia_odescalchi_new_opening_precious_collection

 ilovegreeninspiration_lucia_odescalchi_new_opening_precious_collection_1

ilovegreeninspiration_lucia_odescalchi_new_opening_green_1  ilovegreeninspiration_lucia_odescalchi_new_opening_precious_collection_4