Like

S.I.L.K. collection imagined in architecture

0000_A_S.I.L.K_nyc

“Fashion is architecture: it is a matter of proportions” – Chanel.

❣❣❣

” La Moda è Architettura: è una questione di proporzioni” – Chanel

untitled

A collection that uses fabrics such as materials.

Cotton, silk , silver, eyelet fabric and a refined version of the tartan and tweed Chanel inspired. Prints that cover the body as surfaces and materials give identity to architecture.

An ideal connection between a body and a house. I’ve decided to show six outfits from S.I.L.K. NYC collection inserting it in six interiors. Similar in colors, textures and materials.

The black & white made of stripes and abstract flowers associated with a Scandinavian environment. Lots of shining and lots of light .

A  burgundy 3 \ 4 sleeves top and blue nauvy particularly suited to an environment in retro style with contemporary colors and the neoclassical style .

A cotton and silk tweed suit, I imagined in a cosy environment where the fabrics houndstooth , tweed and wool give the same warmth and identity to places and bodies.

White and silver for a contemporary interior where is the testing of materials that provides rules and proportions.

A collection very feminine , full-bodied and contemporary as only a brand from New York City can offer us. Word of a 100% Italian fashionista.

❣❣❣

Una collezione che usa i tessuti come materiali.

Cotone, seta, argento, stoffe traforate e una versione raffinata del tartan e del tweed di ispirazione Chanel. Stampe che vestono il corpo come le superfici e i materiali danno identità all’architettura.

Una connessione ideale tra un corpo e una casa. Ho deciso di parlare di sei outfit della collezione S.I.L.K. NYC inserendola in altrettanti interni. Simili per colori, texture e materiali.

Il bianco e nero fatto di strisce e fiori astratti associato ad un ambiente Scandinavo. Tanto bianco e tanta luce.

Un top con le maniche a 3\4 burgundy e blu nauvy particolarmente adatto ad un ambiente in stile retrò dai colori contemporanei e le forme neoclassiche.

Un completo di tweed in cotone e seta immaginato in un ambiente dove le stoffe pied de poule, il tweed stesso e la lana danno calore e identità ai luoghi come al corpo.

Il bianco e l’argento per un interno contemporaneo dove è la sperimentazione dei materiali che detta regole e proporzioni.

Una collezione molto femminile, corposa e contemporanea come solo un brand di New York City ci sa regalare. Parola di fashionista 100% Italiana.

untitleduntitleduntitleduntitled