Like

Put on a pair of creative stockings and find your inner sexiness

black-girl-legs-shoes-skinny-Favim.com-469815Calze-con-stelle-Calzedonia-2012-2013

Although I like walking barefoot – not only in Summer on the beach at sunset with a long dress down to the feet or with simple denim shorts. Although I always do my warming up dancing without socks. It gives me a real sense of freedom and makes me feel the true contact between the body and the surrounding space. Although I truly believe that “less is more”…. I can’t stop collecting socks. There are those I wear when I get back home and it is suddenly relax and vanilla infusion. Those I wear matching with a long knit and biker boots. The black ones – embroidered or lace – suitable for a mini black dress, but especially suitable for shorts or mini leather skirts a little ‘rock and a little ‘cat woman’. But in Winter more than ever I like overlaying several layers with different textures and consistencies. An ultra transparent black pair of tights and a pair of wool socks above the knee, a bit ‘girly’, a little’ flash dance’.

Anche se mi piace camminare a piedi nudi – non solo sulla spiaggia d’estate al tramonto con un vestito lungo fino ai piedi o con dei semplici shorts di jeans. Anche se il riscaldamento di danza fatto senza calze mi dà una reale sensazione di libertà e mi fa sentire il vero contatto tra il corpo e lo spazio circostante. Anche se credo davvero che il “meno è più”….non posso fare a meno di collezionare calze. Ci sono quelle che indosso appena torno a casa e fanno subito relax e tisana alla vaniglia. Quelle che indosso abbinate con un maxi pull e i biker boots. Quelle nere – ricamate o di pizzo – adatte per un  mini abito nero, ma soprattutto adatte per degli shorts o mini gonne in pelle un po’ rock e un po’ cat woman. Ma in inverno più che mai mi piace sovrapporre strati differenti con diverse trame e consistenze. Un collant ultra trasparente magari nero e un paio di calze sopra il ginocchio di lana, un po’ girly, un po’ flash dance.

Calze-maxi-pois-Calzedonia-inverno-2012-2013Calze-a-pois-Calzedoniabampw-black-and-white-body-girl-492157Calze-lavorazione-pizzo-Calzedonia-inverno-2012-2013alexandra-pena-miss-papillon-canon-eos-450d-salinas-de-santa-pola-Favim.com-474515Calzedonia-Calze-Coprenti-1Calzedonia-Calze-Coprenti-3collant-calzedonia-1Leggings-Calzedonia-inverno-2012-2013Leggings-maculati-Calzedonia-inverno-2012-2013Calzedonia-Calze-Coprenti-5Calzedonia-Calze-Coprenti-6Maxi-gambaletto-Calzedonia-collezione-inverno-2012-2013model-ribbons-shoes-socks-woman-Favim.com-485915Maxi-gambaletto-Calzedonia-autunno-inverno-2012-2013