Like

There’s no place like home ❤

A refuge. A shelter to hide and burrow in a cool evening. Or in a sad one. The  place where you can invite friends for a glass of wine. Or to sing out loud. The perfect corner of the earth to watch the complete series of Lost, Dr House and Grace Anatomy. Wrapped in a duvet. The scent of a cake just baked for the first time. The desire to look out and hope it’s raining. Maybe the glass window is fogged and perhaps  we draw a heart. As always.

Un rifugio. Un tetto dove nascondersi  e rintanarsi in una serata fredda. O in una serata triste. Il posto dove invitare gli amici per un bicchiere di vino. O per cantare a squarciagola. Il luogo perfetto per guardare la serie completa di Lost, Dr House e di Grace Anatomy. Avvolti in un piumone. Il profumo di un dolce che hai provato a fare per la prima volta. La voglia di guardare fuori e sperare che piova. Che magari il vetro è appannato e ci disegni un cuore. Da sempre.

The house is perhaps my place. A little bit because it is part of my job. Much more because I like to think about it, every day slightly different. And sometimes it takes very little and a lot of imagination. An Arabic style, colored pouf . A colored curtain and white lights. Maybe a phrase sticker on the wall. A bunch of light bulbs with one string. Maybe in a corner of the living room. Maybe next to a vintage armchair. As a tapestry brocade chairs and bright colors. A touch of neon yellow with predominantly dark colors. And a collage of colors and patterns. The green carpet of Ikea – I bought it immediately – and pillows on the floor. Who does not renounce creativity even when looking at a wooden door. For those who love the decorations of sequins and does not give a touch of color in the most minimal environments … all of us who dream of the perfect home, I remember that was never a question of square feet.

La casa è forse il mio luogo ideale. Un po’ perché è parte del mio lavoro. Un po’ perché mi piace pensarla ogni giorno un po’ diversa. E a volte basta davvero poco e tanta fantasia. Un pouf colorato in stile arabo. Una tenda colorata e delle lucine bianche. Magari una frase adesiva sul muro. Un grappolo di lampadine con uno spago. Forse in un angolo del soggiorno. Magari vicino a una poltrona vintage. Una tappezzeria come broccato e delle sedie dai colori accesi. Un tocco di giallo fluo dove predominano i colori scuri. E un collage di pattern e colori. Il tappeto verde di Ikea – che ho comprato subito – e i cuscini per terra. A chi piacciono, le decorazioni animalier (solo se finte!). A chi non rinuncia alla creatività anche quando guarda una porta di legno. A chi ama i decori di pailletes e non rinuncia a un tocco di colore nel più minimale degli ambienti… a tutti noi che sogniamo la  casa perfetta, ricordo che non è mai stata una questione  di metri quadri.

yellow fluo interiorcolored striped interioranimalier carpet on the coachdoor as a closetwhite & orange interior