logo

chalk & poems

Who has never wished or bought a little blackboard to put in his own room or in the kitchen?!?! I do not know if it is an unconscious memory of primary school or if it is the possibility to rewrite, constantly, endless white stories on that dark gray plane?!?!? What I have never thought possible is the possibility of having an entire wall where you can draw pictures, figures, write messages, write poems, and use the creativity. A wall like this would be perfect in my place  and I love the idea. And you, do you like it?

Chi non ha mai desiderato o addirittura comprato una lavagnetta da mettere nella propria stanza o in cucina?!?! Non so se è un inconsapevole ricordo delle scuole elementari o se è la possibilità di riscrivere, continuamente, infinite storie bianche su quel piano grigio scuro?!?!? Quello a cui non avevamo mai pensato è la possibilità – diffusa nell’interior design – di avere intere pareti dove poter disegnare quadri, omini, scrivere messaggi, annotare poesie e sfogare la propria creatività. Una parete così starebbe decisamente bene a casa mia. E voi che ne pensate??? Vi piace?

 QUESTA E’ LA TUA VITA . FAI QUELLO CHE AMI E FALLO SPESSO! SE NON TI PIACE QUALCOSA , SENON TI PIACE IL TUO LAVORO, LASCIALO! CAMBIALO! SE NON HAI ABBASTANZA TEMPO….SMETTI DI GUARDARE LA TV. SE STAI CERCANDO L’AMORE DELLA TUA VITA. SMETTI! STANNO ASPETTANDO TE, QUANDO COMINCERAI A FARE QUALCOSA. TE AMORE! LA VITA RIGUARDA LE PERSONE CHE INCONTRI E LE COSE CHE CREI CON LORO. COSI’ ESCI E COMINCIA A CREARE. VIAGGIA SPESSO. PERDERTI TI AIUTERà A TROVARE TE STESSO. ALCUNE OPPORTUNITà CAPITANO UNA VOLTA SOLA. COGLILE. SMETTI DI SOVRA ANALIZZARE. LA VITA E’ SEMPLICE. LA VITA E’ BREVE. VIVI IL TUO SOGNO E CONDIVIDI LA TUA PASSIONE. NON PREOCCUPARTI TUTTO SARA’ STREPITOSO! ENTRATA GRATUITA PER CHI SOGNA.  CENERENTOLA E’ LA PROVA CHE UN PAIO DI SCARPE PUO’ CAMBIARE LA TUA VITA.

Share on Google+Pin on PinterestTweet about this on TwitterShare on Facebook


30 Responses to “chalk & poems”

  1. I want this right now!!
    Stupendous!
    Portia xx

  2. dovergirl says:

    I have it in my kitchen – get it, it is SO fun!

  3. kategreer says:

    Love Chalk Paint! I will definitely do this if I ever buy a house!

  4. Sveva says:

    che belle! io è da una vita che la voglio comprare proprio da mettere in camera ma non ho ancora trovata una che mi piaccia!

    http://rueoh.blogspot.it/

  5. Cinderella comment is too true! lovely post x

  6. paperdoll says:

    I have one in my bedroom, I never do anything cool with it though. Thanks for the inspiration!

  7. sweetcandykayne says:

    I love the idea of this!

  8. Reblogged this on sweetcandykayne and commented:
    This is amazing, such a great idea don’t you think?

  9. Great idea! I wanna a wall like these!

  10. How wonderful! New inspirations in words and drawings each for each new season (imagine hiring an illustrator) for the home… or the office!

  11. Great collection of chalkboard paint imagery. Such a great touch! We’ve done it in our kitchen and its fab x kat

  12. piaugarte says:

    Amazing! Adds something more to the room!

  13. Zenista says:

    Wow so cool. I picked up some stick on black boards at Indigo Chapters here in Toronto, but they were a bit flimsy. I heard you can use a type of paint and make anything a chalkboard. I wonder what kind it is.

  14. Artphalt says:

    Io ho un’intera parete grigio ardesia nella mia camera, ma non ho usato la chalk paint.
    Sto però pensando di usarla per la testata del letto (http://www.picklee.com/wp-content/uploads/2012/03/chalkboard-paint-headboard-5.jpg), la trovo geniale!

  15. Artphalt says:

    No perché l’ardesia mi serviva solo di contrasto per due mensole color betulla, avevo già previsto di utilizzarlo solo come “sfondo neutro”. Sulla testata mi sbizzarrirò!

Leave a Reply

YOU MAY LIKE

ilovegreeninsp_naginoda01

oops this is pretty creative

Aperitivo look #15\365