Like

I dream about a Vegetal wall everywhere

It is probably because I love the color green or because I love flowers and plants or simply because I love what it’s in some way exotic, I definitely adore Vegetal walls. This is a quite recent trend, born to create green and nature in those parts of the European cities where no room had been left for greenery. Patrick Blanc is one of the first creator of this attitude when he covered the facade of an important museum “Quai Branly” – www.quaibranly.fr- in Paris with green and then the Caixa Forum in Madrid.

After that this passion spread everywhere and someone, peraphs crazier then me, asked him to decorate a wall  of the house with a piece of natural art.

What do you think about that? Do you like to imagine part of your house transformed in a piece of nature?

Sogno una parete vegetale ovunque. Probabilmente è perché amo il colore verde o perché amo i fiori e le piante o semplicemente perché amo ciò che in qualche modo è esotico, ma sicuramente adoro le pareti vegetali. E’ una moda abbastanza recente nata per creare “brani” di verde e di natura in parti di città europee consolidate dove non è stato lasciato nessuno spazio alla natura e al verde. Patrick Blanc è uno dei primi creatori di questa attitudine quando ha ricoperto la facciata di un importante museo “Quai Branly” – www.quaibranly.fr- di Parigi con il verde e successivamente l’edificio Caixa Forum di Madrid.

Da quel momento questa passione si è diffusa ovunque e qualcuno, probabilmente più pazzo di me, gli ha chiesto di decorare una parete della propria casa con un pezzo di arte naturale.

Voi cosa ne pensate? Vi piacerebbe avere un muro della vostra casa trasformato in un brano di natura?